Ruim zes jaar heeft het geduurd, van prototype naar de release van de volledige game zoals die is verschenen op PlayStation Netwerk. Richard Boeser ontwikkelde de oerversie van ibb & obb als onderdeel van zijn afstudeerproject Industriële Vormgeving. “Sindsdien zitten er altijd twee mannetje in mijn hoofd die mijn aandacht vragen”, zegt hij in een interview met Control, dat binnenkort volledig te lezen is in het magazine. “Ik had verwacht dat de release van de game zou aanvoelen als een opluchting, maar ik heb nog niet tijd gehad om afstand te nemen en rustig terug te kijken op deze periode.”
Angst dat hij in een zwart gat zal vallen nu ibb & obb uitgebracht, heeft Boeser niet. “Ik heb genoeg ideeën voor een volgende game, maar ik ga eerst verder met wat kleinere projecten die ik tussendoor heb bedacht, zoals Chalo Chalo en Platformerman.” De game krijgt inmiddels wat uiteenlopende reviews en staat op een 7,6 op Metacritic. Boeser vormt samen met Guerrilla Art Director Roland IJzerman Sparpweed. Voor het development kregen ze hulp van Codeglue. Muziek is van Kettel. Download ‘m van PlayStation Netwerk of wacht op de PC-versie die ‘binnenkort’ verschijnt. Na de klik een videoreview van de game.
[yframe url=’http://www.youtube.com/watch?v=7lcYClbSdMk’]