More

    Uit Nu! • Heineken Road to the Final van Little Chicken en Weirdbeard

    Je hebt ‘m vast voorbij zien komen, die nieuwe tv commercial van Heineken waarin een drummer een kaartje heeft voor de Champions League Finale en vervolgens de moeilijkste weg naar Wembley zoekt. Nu is voor die campagne ook een Facebook game ontwikkeld die daar vrij weinig mee te maken lijkt te hebben.

    Maar wie goed oplet ziet dat de reiziger (of Heineken Legend in marketingpraat) op een gegeven moment een druif tussen twee flesjes bier schiet en op die manier langs de douane raakt. Nou dat is aanleiding genoeg om een flipperkastspel op Facebook te lanceren. Little Chicken en Weirdbeard tekenden voor het ontwerp en development. Speel ‘m hier! En win iets van kaarten ofzo. Na de klik de commercial.

    Wat een gedoe voor kaartje hè? Behalve als Ajax in de finale van de Champions League staat. Dan lijkt deze commercial opeens een documentaire van mijn reis.

    [yframe url=’http://www.youtube.com/watch?v=s3-qxn1pVHI’]

    De campagne is bedacht en uitgevoerd door reclamebureau Wieden + Kennedy uit Amsterdam.

    Nieuwsbrief

    OP VRIJDAGMIDDAG KORT NIEUWS EN EEN WEEKOVERZICHT IN JE INBOX. KLIK OP HET PLAATJE HIERONDER OM JE AAN TE MELDENspot_img

    Nieuws en tips

    KLIK OP HET PLAATJE HIERONDER OM TIPS EN NIEUWS MET CONTROL TE DELENspot_img