Hoe ervaren spelers hun games? Dat is een interessante vraag voor developers. Op 7 maart staat de spelerervaring centraal in discussies en presentaties, op praktisch en academisch niveau tijdens de DGA Dag op de NHTV in Breda.
Aangezien een groot deel van de spekers en bezoekers geen Nederlands spreekt, is de voertaal op 7 maart Engels. (Wie onlangs bij Control Gamelab is geweest, weet dat dat best te doen is…)
Toegang is gratis voor leden en niet-leden, inschrijven verplicht. Dat kan hier.
Het programma (onder voorbehoud)
13.00 sign in (with tea/coffee)
13.15 – 14.15 Serious SIG and Edu SIG meeting
14.15 – 14.20 opening by Pim Bouman, DGA Chairman
14.20 – 14.50 Stefano Gualeni and Dirk Janssen NHTV
14.50 – 15.20 Jeroen Stout: “The Grandfather Clock (or: why games are bad at violence)”
15.20 – 15.35 break
15.35 – 16.05 “PsyOps: Personality Assessment in Battlefield 3” by Shoshannah Tekofsky (Tilburg University)
16.05 – 16.35 Jeroen van der Heijden (valsplat): How can you -while developing- check if your game will deliver the right player experience? Tips and tricks from years of playtesting @valsplat
16.35 – 17.05 Niki Smit (Monobanda)
17.05 – 17.30 DGA update by Monique van Reijen (programma manager CLICK//Games
17.30 – 18.30 drinks
Moderator: Ellis Bartholomeus
NHTV is hosting the DGA day. Attending is free of charge.
Meer informatie, klik hier.