Morgenavond staat Control Gamelab geheel in het teken van de Global Game Jam. Dankzij de Dutch Game Garden zijn 14 Global Game Jam-games speelbaar op die fijne Indigo arcade-kasten. En natuurlijk maken we aan het einde van de avond de winnaar bekend van de Kleine Uil, de overall winnaar van 2013.
Een game maken in 48 uur is krap — maar wij gaan nog een versnelling hoger. Dit zijn de programma-onderdelen:
- Live prototyping (15 minuten) met Jan Willem Nijman van Vlambeer
- Live level building (15 minuten) in Unity3D met Gabrian van Houdt en Roel Ezendam (Ragesquid)
- Live speed painten (15 minuten) met Joeri Léfevre (freelance concept artist voor games en animatie)
- Live demonstratie van Machinations, de gamesdesign tool van dr. Joris Dormans
- Interview door JP van Seventer (DGG) met Pim Bouman (Size Matters • Gamious) en Guus Hoeve (Catch-22 • Mango Down) over hoe een GameJam-game naar de markt te brengen
Dinsdag 19 februari • 20 tot 22 uur • Co-productie met Pakhuis de Zwijger • Gratis toegang, inschrijven gewenst. Aanmelden kan hier: www.dezwijger.nl/page/64842/nl (Foto: Zo-ii)