Zojuist kondigde het Delftse Triumph Studios zijn nieuwe game aan: Age of Wonders III. Eerder vandaag liet de studio al weten voorlopig geen nieuwe Overlord te (kunnen) maken, dus het is geen verrassing dat het zijn eerste succesvolle serie voortzet. De game verschijnt nog dit jaar voor PC via digitale distributiekanalen.
In tegenstelling tot de huidige trend, maakt Triumph ook voor deze game gebruik van een eigen engine. Technical Director en mede-oprichter van Triumph Studios, Arno van Wingerden, zegt daarover — in persberichtentaal: “De nieuwe engine laat de keuzes van de spelers sterk terugkomen in de visuals door de wijze waarop hun land en units zijn gepresenteerd. Het maakt de gameplay ‘more immersive’ dan ooit, terwijl de wijze van spelen en de feel uit de vorige games zijn gehandhaafd.”
Triumph stopt een stel typische RPG-elementen in deze fantasy turn-based strategy game. Zo “extrapoleert” de studio de bekende RPG-stijl classes “to be the leaders of fantasy empires”, aldus Development Director Lennart Sas.
Het was sinds de release van Overlord 2 in juli 2009 akelig stil rond Triumph Studios. Vrij snel werd duidelijk dat publisher Codemasters niet verder ging met Overlord, waar het sinds deel 2 de rechten van bezat. De studio zag zich gedwongen af te slanken tot een klein kern team, dat de laatste maanden weer langzaam is aangevuld. Met de aankondiging van Age of Wonders III sluit Triumph een lastige periode af.
Meer is te lezen op de officiële site Age of Wonders-website.