Het kleinste team heeft in Enschede volgens zowel de jury als het publiek gewonnen. Met zijn drieën waren ze en alle drie student op de Saxion Hogeschool, maar ze hebben een oprecht enge game gemaakt met Dawn. Dennis Roerdink en Daniel Theunissen zijn tweedejaars Game Technology & Producing en Marloes Telman volgt Game Creation & Producing. Voertaal in het team (en op de opleiding) is Engels, wel zo makkelijk voor de Duitse Theunissen. De simpele, maar oh zo doeltreffende graphics van de game zijn ingegeven door het gebrek aan mankracht. Dennis Roerdink: “We hebben de game geprogrammeerd in C++ en omdat we maar één artist hadden, is er gekozen voor een top down 2D uiterlijk.”
In de survivalgame Dawn wordt de speler gedropt in een pikkedonker bos met alleen een zaklamp die langzaam leeg loopt en wat hout om kampvuurtjes te bouwen. Het is de bedoeling om de nacht te overleven en de eerste zonnestralen van de dageraad te begroeten. Maar dat is nog niet zo eenvoudig in dit met monsters overspoelde woud. In de schaduw loeren bloeddorstige hellehonden en laagvliegende terroruilen. Het licht van de zaklamp houdt de monsters van je af, maar je moet het licht af en toe dimmen om de batterij op te laden. Een kampvuur kan ook helpen. Een beetje maar, want er lopen razende olifanten rond die het vuur (en jou) met plezier vertrappelen. Succes! Download de .exe hier. Na de klik de game in actie.
Dennis Roerdink is tevreden met het resultaat van 48 uur doorbuffelen: “We hebben met Dawn geprobeerd een fysieke reactie uit te lokken. Omdat je in de game een simpel doel hebt -het overleven van de nacht- en je niet precies weet wanneer deze is afgelopen, maken we veel los in de speler. De constante druk van aanvallende monsters laten je hart sneller kloppen en dat hoor je ook. Zo hebben we het thema van de Global Game Jam 2013 (Heartbeats) verwerkt in de game.”
[yframe url=’http://www.youtube.com/watch?v=PjGj2mujDrQ’]