More

    [Gamelab Barcelona 2012] Papaya Mobile: “Pas na 8 tot 12 dagen geven spelers geld uit”

    Chris Hanage is de Europese baas van Papaya, een social Android network met 65 miljoen users en meer dan 300 games. “Als je spelers het gevoel hebben dat ze misbruikt worden, gaan ze er onmiddelijk vandoor.”

    Mensen zijn sociale dieren en mensen hebben prioriteiten. Ze willen bijvoorbeeld eten, onderdak en veiligheid. Pas wanneer er aan deze basisbehoeften is voldaan hebben ze oog voor andere zaken. Of zoals Hanage zegt: “Je maakt je echt geen zorgen om je aandelen wanneer je achterna wordt gezeten door een tijger.” Met deze emoties moet een developer in z’n game rekening houden. Ook moet hij rekening houden met wat Hanage omschrijft als verschillende stadia van verbondenheid met de game. Je wilt spelers tenslotte niet wegjagen.

    Trouwe fans spenderen het meeste aan een game. Het is dan ook zaak om een schare van trouwe fans op te bouwen. Maar dat vergt geduld. “Gemiddeld duurt het 8-12 dagen voor spelers geld aan in game items uit gaan geven.” zegt Hanage, “Je moet ze dus aan je spel zien te verbinden. Hou er wel rekening mee dat je het niet te enthousiast doet, want zodra ze het gevoel krijgen dat ze misbruikt worden gaan ze er vandoor.”

    Wat je wanneer verkoopt luistert volgens Hanage wel nauw. Items die je in games koopt zijn onder te verdelen in consumables en durables. Consumables gebruik je en zijn daarna weg. Denk bijvoorbeeld aan kogels. Durables blijven bij je na aanschaf. Een goed voorbeeld hiervan is een pistool. Biedt je een speler te vroeg in een game een durable item aan dan zal dat afschrikken. De speler is nog niet voldoende verbonden met de game. “Dat is net zoiets als je kussen meenemen op een tweede date.”

    Nieuwsbrief

    OP VRIJDAGMIDDAG KORT NIEUWS EN EEN WEEKOVERZICHT IN JE INBOX. KLIK OP HET PLAATJE HIERONDER OM JE AAN TE MELDENspot_img

    Nieuws en tips

    KLIK OP HET PLAATJE HIERONDER OM TIPS EN NIEUWS MET CONTROL TE DELENspot_img