Duizenden bezoekers uit de hele wereld komen ieder jaar naar E3. Onder hen ook tientallen Nederlanders. Wat zoeken zij op de beurs. Control sprak eerder met Iceberg Interactive, Green Hill en Utrax. Gamania is een Aziatisch bedrijf met zijn westerse hoofdkantoor in Nederland (net als Perfect World). Nu is het de beurt aan Rick van Beem, PR & Marketing manager Europe.
Wat doe je hier?
Gamania heeft een belangrijke missie voor deze beurs: het vergroten van de naamsbekendenheid in het westen. Het Aziatische bedrijf koos voor een eigen locatie in het centrum van Los Angeles, buiten de E3. “We wilden iets speciaals doen”, zegt Van Beem. “Op de beursvloer gelden allerlei beperkingen. Deze locatie konden we echter inrichten zoals we zelf willen. We bepalen zelf de tijden en de journalisen zijn even uit de hectiek van de beurs en kunnen zich beter focussen op onze game.” Dat er ook een risico zit aan het uitnodigen van journalisten op een plek buiten de beurs beseft hij terdege. “Het aantal no-shows valt gelukkig mee en er is voldoende belangstelling voor Core Blaze, de Gamania-titel die voor een doorbraak in het westen moet zorgen.” De actie MMO heeft van alle Gamania-spellen dan ook de meest westerse stijl.
Wat is je opgevallen?
“Er waren veel free-to-play publishers met stands op de beurs aanwezig. Perfect World, Snail Games, Wargaming. Verder valt me op dat weinig publishers de Wii U actief lijken te ondersteunen en dat het aanbod qua games tegenvalt.”
Wat heb je gemist?
“Er was weinig nieuw IP, maar vanuit een zakelijk perspectief is niet erg. Core Blaze viel daardoor alleen maar meer op als nieuwe game.”
Gamania’s Rick van Beem is vanavond een van de gasten van Control gamelab #4
[yframe url=’http://www.youtube.com/watch?v=PjJun8WWRKY’]