Het was een lekker gevulde avond, Control Gamelab #3 op dinsdag in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam. We hebben nog wat foto’s om de thuisblijvers een idee te geven wat ze hebben gemist. Je kan altijd de volgende keer langskomen. Dinsdag 12 juni Control Gamelab #4. Foto’s van Zuraida Buter en Arno Landsbergen.
De mannen van Xsens kalibreren het pak van Karel Millenaar. Hierna gaat hij los.
Na de klik meer beeld van Gamelab #4
Pixelartist Paul Veer (rechts) in gesprek met Control uitgever Matthijs Dierckx. “Stuur me maar wat pixelwerk, dan kraak ik het wel af.”
Olivier Thijssen van Ronimo Games vertelt over de 2D animatie in Awesomenauts. “Het moet heel direct reageren, dus dan maar wat frames minder animatie.”
De Pers-journalist Arjan Terpstra over de verdwenen, maar niet vergeten gamespagina in de opgedoekte krant. “Zoek altijd een onverwachte invalshoek, zo trek je niet-gamers toch naar een gamespagina.”
Slechts twee uur om een pixelanimatie van 50 frames te maken. Paul Veer en Roy Nathan de Groot gingen de uitdaging aan.
De mannen van Xsens op zendingswerk. Het pak heeft inmiddels een hoop bekende gebruikers in de game- en filmwereld. “Wel eens gehoord van John Carter? Of X-men? Of Paul? Killzone? Resistance?”
Gijs van Kooten maakte met drie studiegenoten de animatie short Mac ‘n’ Cheese. “Een kloddertje roze verf hier..”
Matthew Groen van Xform legt Control hoofdredacteur Eric Bartelson nog één keer geduldig uit wat het verschil is tussen 2D en 3D.