More

    [Filmpje!] Zo studeerde Freek Hoekstra af met een 10

    Het allereerste nummer van Control -het nulnummer- had een artikel over procedureel gegenereerde gamecontent. We gingen in op de mogelijke tijd- en geldbesparing die deze techniek met zich meebrengt. Maar het maakte niet de doorbraak die wij eigenlijk verwacht hadden (al gebruikt een studio als Guerrilla Games het wel steeds meer). 

    [yframe url=’http://www.youtube.com/watch?v=NZfqAJSBm2I&hd=1′]

    De drie weken geleden afgestudeerd  NHTV-student Freek Hoekstra demonstreert met zijn afstudeerproject dat studio’s er goed aan doen om meer te investeren in procedurele gamecreatie. De opdracht: bouw een level met deze techniek binnen een uur. In het filmpje zie je dat hij daar buitengewoon goed in slaagt. Dat zagen zijn begeleider Kim Goossens en beoordelaar Ben Schrijvers van Guerrilla Games ook en beloonden Hoekstra met een 10. Inmiddels hebben verschillende studio’s zich bij hem gemeld, maar hij heeft nog geen beslissing genomen over zijn toekomst. “Ik heb een aantal banen aangeboden gekregen en ik kijk het nog even aan. Het is vooral erg interessant en leuk om te merken dat mijn werk zo gewaardeerd wordt.”

    Check het afstudeerproject hier en eerder werk hier.

     

    Nieuwsbrief

    OP VRIJDAGMIDDAG KORT NIEUWS EN EEN WEEKOVERZICHT IN JE INBOX. KLIK OP HET PLAATJE HIERONDER OM JE AAN TE MELDENspot_img

    Nieuws en tips

    KLIK OP HET PLAATJE HIERONDER OM TIPS EN NIEUWS MET CONTROL TE DELENspot_img