Het grote publiek moet nog een kleine twee weken wachten, maar gisteren al presenteerden de jonge gamedevelopers van Stolen Couch trots hun eerste game Kids vs Goblins aan de pers (en aan een hoop vrienden, bekenden en huisgenoten). Het is de eerste game die via een Nederlands crowdfunding-platform (crowdaboutnow) aan financiering komt.
Kids vs Goblins is een iPad-game waarin drie kinderen in een wereld vol goblins en ander gespuis op zoek gaan naar hun ontvoerde broertje. Om het kindje te redden slaat, schiet en tovert het drietal zich met behulp van de speler door hele volksstammen van deze lelijkerds. Het speelt als een kruising tussen een actiegame en een rpg, waarbij de speler met vingerbewegingen commando’s geeft.
Stolen Couch belooft zes unieke werelden, meer dan 60 spreuken om te unlocken en veel replayability door gevarieerde missies. De game trok de aandacht van publisher Crescent Moon Games, die de internationale marketing verzorgde en de game nog eens extra plugde bij Apple. De makers hopen dan ook op een plekje in de etalage van de App Store.
De zes medewerkers van Stolen Couch (plus externe sounddesigners) hebben zo’n tien maanden aan Kids vs Goblins gewerkt. De iPad-release staat gepland voor 1 februari. De game kost aanvankelijk 0,79 cent, die prijs gaat later met 1 of 2 euro omhoog. Over een tijdje verschijnt ook een iPhone/iPod Touch versie en daarna nog eens een PC/Mac versie op Steam.
Een deel van het Stolen Couch-team werkte eerder aan de multiplayerversie van One Big Game-titel Chime. Een vroege versie van Kids vs Goblins stond op INDIGO 2011.