Game in the City, het Amersfoortse congres op donderdag 24 november, presenteert dit jaar een berg interessante sprekers en onderwerpen. Verdeeld over de dag komen onderwerpen aan bod als gamesmuziek, social games, mobile games, indie development en televisie & games. Vandaag lichten we dat laatste blok even uit. Congreskaarten kosten 40 euro (inclusief catering) en zijn hier te bestellen. Na het congres vindt het Control Industry Dinner plaats met de uitreiking van de Dutch Games Awards, daarvoor zijn de kaarten hier te bestellen.
Programmaoverzicht voor Televisie & Games na de klik.Â
Televisie & Games
- Jeroen Elfferich (ExMachina): Second screen, live meespelen met tv-programma’s
Second screen, oftewel het verrijken van je tv-ervaring door op mobile, tablet of laptop online actief te zijn. Aan de hand van twee cases wordt ingegaan op wat werkt, wat zijn dingen die je niet moet doen en waar gaat het naartoe? De ene case gaat over Voice of Holland, niet alleen op tv een fenomeen, maar ook online. De tweede case gaat over Intuitie, de eerste ‘made-for-second-screen’ gameshow format, bedacht door TV-gigant Fremantle uit Engeland.
- Studio 100/Engine Software: From television to games
Studio 100 gaat in op de wijze waarop zij bekende merken zoals Kabouter Plop, K3 en Huis Anubis niet alleen gebruikt voor tv, maar ook vertaalt naar games.
- NPS/Ludatic: Het Sinterklaasjournaal, een game per dag
Voor het bekende kinderprogramma Het Sinterklaasjournaal worden games ingezet om de beleving van tv-programma te versterken en uit te bouwen, maar ook om dagelijks bezoek aan de bijbehorende website te stimuleren.
- Rob Davis (oprichter Playniac): Tv en games in de UK
Rob Davis zal met behulp van een case over de succesvolle Channel 4 game International Racing Squirrels (die dit voorjaar werd uitgebracht en al een bronzen medaille bij de Serious Play Awards in de wacht sleepte) ingaan op TV en games in de UK. Zo zal hij ingaan op de uitdaging om de creativiteit en flexibiliteit binnen het game design te behouden en laat zien hoe hij alle aspecten van een game zo optimaal mogelijk kan overbrengen, zowel op de klant als het productieteam. Hij neemt iedereen mee in de succesvolle aanpak van Playniac en de do’s en don’ts die ze in de loop der jaren hebben geleerd.