De kranzinnige drukte van het consumentendeel ging gelukkig voorbij aan het business area, maar over belangstelling mocht ook het zakelijk deel van Europa’s (wat zeg ik, ’s werelds) grootste gamesbeurs niet klagen. Met name op de woensdag kende het Holland Paviljoen (met 26 deelnemende bedrijven de grootste aller landen-stands) veel aanloop. Nog drukker was het er op donderdagmiddag tussen 17 en 19 uur: de Holland-borrel…
Niet alle deelnemende bedrijven kozen voor het Holland Paviljoen. Zo is Spil Games met zijn 150 miljoen maandelijkse gebruikers wellicht een maatje te groot en koos voor deze eigen stand:
Ook het zojuist hernoemde MMO Life, nu dus iQU (spreek uit: Aai Kjoe, en zeker niet Aai Kjoe Joe), had een eigen, flinke stand. Mét het mooie nieuwe logo (ja, dat van MMO Life / MMO Traffic was spuuglelijk, nu mogen we het zeggen — volgens oprichter Reinout te Brake was het bedrijf zich daarvan bewust, maar besloot het logischerwijs pas aan te passen bij de naamsverandering).
Aan de consumentenkant spotte we dit jaar weinig games van Nederlandse bodem, ongetwijfeld waren er meer dan we hebben gezien. Deze zagen we echter niet over het hoofd. Op de stand van publisher DTP de pod met Ronimo Games’ Awesomenauts. Het leverde ze enkele enthousiaste previews op.