Joris de Man (links) tijdens de opnamen voor Killzone 3 in de Abbey Road Studio in Londen.
[Muziek afl.1] Het bijzondere verhaal achter de prachtige menu-muziek van Killzone 3
Het persoonlijke verhaal achter een van de mooiste nummers van de Nederlandse gamesmuziek.
[Muziek afl.2] Mooie gamesmuziek: mag dat?
Verstoort (te) mooie muziek de gameplay? Leidt het niet af van waar het echt om draait?
[Muziek afl.3] Lost in translation: begrijpen developers en componisten elkaar wel?
Zoals een componist niet begrijpt wat een developer bedoelt met ‘level-2 cache’, zo begrijpt een developer niet wat een componist bedoelt met ‘adigio’ of ‘largo’.
[Muziek afl.4] Interactieve gamesmuziek: de adaptieve oplossing
De speler heeft invloed op het spel, dus waarom niet op de muziek?
[Muziek afl.5] Vier initiatieven en events over gamesmuziek
Over gamesmuziek is veel meer te vertellen dan we in een coverstory kwijt kunnen. Er zijn dan ook talloze initiatieven op dit gebied. Een selectie.
[Muziek afl.6] Beluister 5 unieke, muzikale pitches
GameHouse vroeg 5 Nederlandse componisten om een eigen interpretatie van een bestaand thema
Vier van deze vijf nummers zouden normaal gesproken voor eeuwig zijn verbannen naar de anonimiteit. Zonde. Dankzij de medewerking van de componisten bieden we nu een unieke blik achter de schermen van de muzikale pitch voor de nieuwe aflevering in de successerie Delicious.