Bigpoint, een van ’s werelds grootste casual en social-gamepublishers, brengt een deel van haar games voortaan ook uit via het platform van het Nederlandse Spil Games. De Duitse uitgever ziet in de portals van Spil — voorzien van diverse sociale features — een alternatief voor Facebook.
Hoewel Bigpoint zelf beschikt over goedbezochte websites, is de gedachte erachter niet vreemd. Spil Games bereikt naar eigen zeggen zo’n 130 miljoen unieke bezoekers per maand, veelal via gespecialiseerde en gelokaliseerde portals. Er zal een zekere mate van overlap zijn, maar veel van Spil’s bezoekers bleven buiten bereik van bedrijven als Bigpoint.Â
Eerder maakte het Hilversumse bedrijf al een overeenkomst bekend met Goodgame Studios, dat het spel Goodgame Fashion naar de familie-portals van Spil brengt. Bigpoint start eind juli met ZooMumba, een soort FarmVille met dierentuinen.
Of Spil de games op zijn beurt doorplaatst naar het Nederlandse sociale netwerk Hyves, waarmee het een exclusieve deal heeft, is nog niet bekend. Ook over de zakelijke kant van de overeenkomst doet Spil vooralsnog geen mededelingen.