Twee dagen lang hadden eerste- en tweedejaars studenten van het Grafisch Lyceum Utrecht zitten zweten op een game die was gebaseerd op het thema In den beginne. Van de vijftien teams wist uiteindelijk één team een volledig spel op te leveren met een kop en een staart. Colission Theory heet de winnende game die het ontstaan van de aarde in 5 stappen toont. Meteorieten botsen op elkaar en vormen de aarde. Alleen ‘goede’ meteorieten helpen bij het ontstaan van de aarde, de rest van het aanvliegend ruimtepuin moet vernietigd worden met een druk op de knop. De game werd door de professionele jury (met onder meer Mark Overmars en Ard Bonewald) unaniem gekozen als beste. Colission Theory werd ontwikkeld in Game Maker 8 Pro, wat het winnende team verder met de game doet is nog niet bekend. De Gamejam was georganiseerd door het Grafisch Lyceum Utrecht in samenwerking met DGDARC van de Universiteit Utrecht.
Na de klik het winnende team.
Pjotr Frenkel Frank, Lead Game Designer
Saverio Wielkens, Game Artist
Jay Dalnoot, Game Artist
Thalia Hernandez Moreno, Game Artist
Jordy Boot, Game Artist
Tim van den Bosch, Game Developer
Jacco Krijnen, Game Developer
Zeger Huisman, Sound Engineer
Sander Scholl, Sound Engineer en UI