Peter Moore (je weet wel, die Microsoft-tatto0-man die nu de baas is over het EA Sports label) verkondigde een paar dagen geleden in een keynote de nieuwe visie van EA Sports. Eentje waar ze zes maanden aan werkten. En vooral eentje die is samen te vatten onder het officiële motto “We unite the world through play”. We unite the world through play... Kennen we dat niet ergens van…?
Eens denken. Wie kondigde een paar maanden geleden ook een nieuwe visie, nieuw logo en vooral nieuw motto aan? Oh ja! Dat was Spil Games. De Hilversumse wereldveroveraars bedachten het “We unite the world in play”.
Nu kan ik me voorstellen dat Moore Spil Games niet kent. Hoe groot het bedrijf ook is in de casual markt, het is geen consumentenmerk zoals EA dat zelf wel is. Maar een beetje googlen had Moore (of zijn speechwriter dan wel PR-whizz) snel gebracht bij een ander groot gamesbedrijf met bijna hetzelfde motto.
En nu? Nu niets. Tenzij Spil Games er aanstoot aan neemt aan EA voor de rechter daagt. Dat zou mooi zijn…