Spil Games is naar eigen zeggen wereldleider in online games en daar hoort een even chique huisstijl bij. Op de eerste plaats heeft de designer het bedrijf ervan kunnen overtuigen dat oranje lelijk is (hulde!) en een écht logo te laten maken. Dit is hem:
Volgens een persbericht volgt de uiterlijke vernieuwing “op een periode van diepgravende analyse naar de boodschap die bij een merk als Spil past, en de mentaliteit en ambities voor de toekomst weerspiegelen, zonder daarmee de positie als marktleider uit het oog te verliezen.” Aangezien het wat lastig is op basis van deze volzin beslissingen te maken, heeft het bedrijf zijn eigen manifest opgesteld:
*Het manifest van Spil Games:
- Wij denken… dat iemand bij de geboorte begint met spelen en daar nooit meer mee stopt.
- Wij vinden… dat spelletjes spelen mensen kan helpen groeien.
- Wij geloven… dat spelletjes mensen samenbrengen.
- Wij respecteren… onze consumenten, onze klanten en onszelf.
- Wij bieden… keuzevrijheid aan de consument.
- Wij houden van… plezier maken.
- Wij spelen… volgens onze eigen regels.