Sticky Studio’s “Verkeerstalent of gele prent” (namen verzinnen is een vak apart) dat de Utrechtse studio maakte in opdracht van het Openbaar Ministerie (ah, vandaar de naam) is vaak gespeeld. Erg vaak, zo blijkt uit cijfers van het OM. De Unity-game is in 11 maanden 800.000 keer gespeeld door 325.000 unieke bezoekers. Gemiddeld duurde een spelsessie 14 minuten (!), 60% procent van de virtuele bekeuringontwijkers kwam terug voor minimaal een tweede sessie, die niet zelden langer duurden dan een half uur.
Nog even over die vre-se-lij-ke naam, die is dus veranderd. In “Verkeerstalent-online”. Nog geen Shakespeare, wel een vooruitgang. Probeer hem hier uit: www.verkeerstalent-online.nl
UPDATE: De goede cijfers zijn onder meer het gevolg van een item in het tv-programma “Blik op de weg”, aandacht op Geenstijl.nl en promo’s via scholen.
UPDATE2: Voor de duidelijkheid: De naam is niet voorgesteld door Sticky Studios. Onze excuses als we die suggestie hebben gewekt.