Need for Speed Hot Pursuit is EA’s reboot van de beroemde race franchise. En laten nou de Nederlanders van WeirdBeard een belangrijke rol spelen in de promotiecampagne van het spel in de Benelux, met de door hen ontwikkelde advergame. Wij spraken met creative director Joram Rafalovicz en directeur Niels Monshouwer over hun interpretatie van boeven en politie op wielen en een ontmoeting op een dag van de Dutch Games Association…
Speel het spel na de klik…
“Onze visie is, dat je de speler van een advergame niet moet doodgooien met reclame”, zegt Joram Rafalovicz, creative director en tech director van WeirdBeard. “Wat wij doen, is de essentie van het product vertalen naar een leuke game. We hebben de game helemaal zelf ontwikkeld op basis van onze creatieve visie op het spel. Alle assets hebben we zelf ontwikkeld. Voor de muziek hebben we een studio ingehuurd. We hebben geen materialen van EA gebruikt voor in de game. Wel hebben ze veel met ons meegedacht. Het was een heel prettige samenwerking.”
In het geval van de Need for Speed minigame kan de speler achter het stuur klimmen van politie of straatracers. De game is geïntegreerd met de EA ID, en nodigt uit tot samenspelen. Allemaal elementen die we ook terugvinden in de ‘echte’ Need for Speed Hot Pursuit.
Het contact met EA Benelux werd volgens directeur Niels Monshouwer gelegd op een DGA dag. “We raakten in gesprek en dat leidde tot deze eerste opdracht. Het is uniek voor de Benelux dat het spel met een minigame wordt gepromoot, in andere territoria is dat niet het geval.” Er is helaas voor WeirdBeard ook op dit moment geen plan om hun interpretatie voor bijvoorbeeld de VS promotie te gebruiken. “We hopen wel dat de makes van NFS ons spel te zien krijgen.”
WeirdBeard bestaat uit een team van zes personen, met een core crew van drie. De game is in iets meer dan een maand gebouwd.
Klik hier voor de game in zijn juiste context.