Michiel Mol, Martin de Ronde en W!Games vormen Vanguard Entertainment Group
W!Games en Karami fuseren tot het nieuwe Vanguard Entertainment Group. Michiel Mol, bekend van Lost Boys, Guerrilla Games en Spyker F1 en Martin de Ronde, eveneens bekend van Guerrilla Games, stappen samen met de Amsterdamse gamesstudio in een nieuwe onderneming: Vanguard Entertainment Group.
Martin de Ronde wordt Chief Commercial Officer van Vanguard. Hij geeft aan dat het bedrijf op zoek gaat naar een combinatie tussen de klassieke consoles-games en de nieuwe, snel opkomende social en casual games met hun succesvolle businessmodellen: “We verwachten dat beide marktsegmenten de komende jaren in hoog tempo zullen samenvloeien. Met Vanguard willen we aan het front staan van deze ontwikkeling. Het is onze missie om in te spelen op de behoefte aan nieuwe vormen van online content voor consoles op basis van sterk eigen IP.” De Ronde’s Karami, dat gericht is op de productie van online games, maakt deel uit van de fusie.
W!Games was het afgelopen jaar succesvol met de lancering van Greed Corp, de eerste game gebaseerd op het Mistbound-universum dat de studio de afgelopen jaren creëerde. De Ronde is verder actief als de man achter OneBigGame, een groots charity games initiatief.
Vanguard brengt vanmiddag een persbericht naar buiten, met daarin onder meer het volgende:
De fusie tussen beide partijen creëert de mogelijkheid tot de ontwikkeling van een nieuwe generatie online games voor consoles en andere premium platformen, door de ontwikkelingen binnen de snel groeiende markt van online PC games toe te passen op producten voor consoles en andere premium platforms.