More

    [Boek] Laat Met Je Merk Spelen: "Games betere reclametool dan tv"

    Volgens Bart Hufen, zelfbenoemd ‘brand player’, bieden games veel meer mogelijkheden voor marketing en reclame dan veel bedrijven voor mogelijk houden. “Ik geloof veel meer in games dan in TV commercials om een merk onder de aandacht te brengen. Maar games zijn ook een prima methode om informatie te verzamelen voor de producent.”

    Als voorbeeld noemt hij Electronic Arts’ Need for Speed Carbon: “Heel leuk dat Renault in dat spel de nieuwe Megane toonde, zes maanden voor hij op de markt kwam. Maar ze hadden er zoveel meer mee kunnen doen. Als ze bijvoorbeeld bij zouden houden welke typen velgen spelers in de game kochten, konden ze dat gebruiken in de marketing en productie van hun echte auto. Producenten laten aan de lopende band dit soort kansen liggen.” Maar is dit geen inbreuk op de privacy? “Je kunt die data ook anoniem verzamelen en er toch je voordeel mee doen. Maar persoonlijk geloof ik niet dat er nog veel echte privacy bestaat. Alles wordt al gemeten en bijgehouden.” Het boek ‘Laat Met Je Merk Spelen’ gaat in op die en andere aspecten van games. Volgens Hufen staan we nog maar aan het begin van het huwelijk tussen elektronisch vermaak en marketing. “Ik voorspel dat mensen in de nabije toekomst een winkelprijs gaan neerleggen voor een promotiegame, alleen maar omdat het spel zo leuk is.”

    Het boek is te bestellen via www.managementboek.nl en Bol.com.

    Dit artikel is gepubliceerd in Control #19.

    GDC Discount

    Use code GDC25-CONTROL-10 to get 10% discount on select All Access, Core, or Summits passesspot_img

    Nieuwsbrief

    OP VRIJDAGMIDDAG KORT NIEUWS EN EEN WEEKOVERZICHT IN JE INBOX. KLIK OP HET PLAATJE HIERONDER OM JE AAN TE MELDENspot_img

    Nieuws en tips

    KLIK OP HET PLAATJE HIERONDER OM TIPS EN NIEUWS MET CONTROL TE DELENspot_img