In twee maanden produceerden de vier mannen van Sketchy Monkey een iPhone puzzel game. Wij belden met Emiel Kampen over hun eerste schreden op het pad van zelfstandig iPhone development.
De puzzelgame ging eind maart live in de app store. Hoe vaak is hij inmiddels gedownload?
“Op dit moment zo’n honderd keer. Dat zijn vooral vrienden en familie geweest, we zijn nog maar net begonnen met de promotie. We hebben daarvoor diverse tijdschriften en sites aangeschreven.”
Jullie zijn twee maanden bezig geweest. Waren er nog onvoorziene problemen tijdens certificatie bij Apple?
“Nee we kwamen in een keer door de certificatie. We zijn hier zelf wel heel zorgvuldig in geweest. We hoorden verhalen van ontwikkelaars die buggy spellen op de Appstore plaatsten en vervolgens kun klanten hun geld terug moesten geven. Dat zijn financiele risico’s die we niet willen lopen.”
Is hier nu een nieuw bedrijf gestart of is dit een project ‘er naast’?
Ik wil heel graag full time met Sketchy Monkey verder, maar op dit moment is voor een aantal van ons dit financieel nog niet haalbaar. Ik ga er echter wel hard aan werken om dit toch mogelijk te maken.”