Een beetje publiciteitsstunt, een beetje speed-learning, maar tegelijk ook een erg interessant kijkje in de keuken. Paladin Studios maakt de komende twee weken een volledige iPhone game en laat het hele productieproces zien door middel van Twitter en hun blog
“We heb er onlangs voor gekozen om met iPhone te gaan werken,” vertelt Dylan Nagel, mede-oprichter van Paladin. “We hebben plannen voor een groot project, maar voor we daaraan beginnen doen we deze actie.” Door namelijk in deze hele korte tijd een volledig spel te maken, leert het team het platform supersnel kennen. Een soort stoomcursus dus.
Tegelijk is het natuurlijk een leuke manier om de studio onder de aandacht te brengen. Nagel hoopt dan ook op flink wat respons. “We gaan het hele proces aan de buitenwereld tonen. Van ontwerpschetsen tot eindproduct. Aanstaande vrijdag kunnen we hopelijk al een versie van de game in de test omgeving van iTunes Store plaatsen. De vrijdag daarop dienen we het project in bij Appel zodat het hopelijk ook echt in de winkel te koop is.”
Wat de prijs wordt, is nog niet duidelijk. Misschien dat de game zelfs helemaal gratis te downloaden is. “Dit is een van de dingen waarover we met onze gebruikers van gedachten willen wisselen op de forums.”
Volg het developer blog hier: http://www.paladinstudios.com/cms/blog/
En hun Twitter feed is: http://www.twitter.com/paladinstudios